خانه / فرهنگی / آموزش / آرمانگرایی سبب تحقق برنامه ریزی منسجم و یکپارچه
سلیمان مهدوی
سلیمان مهدوی

آرمانگرایی سبب تحقق برنامه ریزی منسجم و یکپارچه

به گزارش حمید مرزبان، جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک های استان فارس برگزار گردید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه بیان داشت: پنج موضوع در دین اسلام وجود دارد: حلال، حرام، مستحب، مکروه و مباح. اما حسن و قبح امر به معروف و نهی از منکر در میان آنها، بالاتر است.

سلیمان مهدوی با اشاره به وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر در بانک ها افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک ها موظند دو کار عمومی و تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند. مواردی همچون تکریم ارباب رجوع و انجام فعالیتهای تبلیغی و اطلاع رسانی از جمله وظایف عمومی شوراست. آشنا کردن مردم به احکام بانکها و اطمینان بخشی به آنها در مورد حلال و حرام بودن وام ها و سودهای بانکی و از بین بردن شبهات نیز از جمله وظایف تخصصی این شوراهاست.

با تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر  وظایف زیر برای آنها تعریف میشود:  تعیین اولویت های معروف و منکر و اقدام برای ترویج معروفات متروکه و زدودن منکرات رایج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حیطه جغرافیایی خود،  جذب و سازماندهی، آموزش و بکارگیری گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر و گزارش عملکرد آنان به ستاد و همچنین حمایت از عملکرد و اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر.

سلیمان مهدوی در ادامه گفت: ۱۴۱۰ سال امر به معروف و نهی از منکر برای اجرایی شدن ساختاری نداشته و در جمهوری اسلامی نیز ۳۷ سال قانونی برای آن وجود نداشته است. امر به معروف و نهی از منکر دقیقا نقطه مقابل لیبرالیسم و سکولاریسم است و دشمنی ما با غرب و شرق دشمنی مکتبی و ایدئولوژیک است. دشمن با از بین بردن اجتماع گرایی و جامعه گرایی و گسترش فردگرایی در بین مردم، سعی در تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی دارد.

مهدوی خاطر نشان کرد: در بحث ولایت دو موضوع مشروعیت و مقبولیت وجود دارد. مشروعیت ولایت هیچوقت از بین نمیرود اما امکان کاهش مقبولیت وجود دارد. بعبارتی مقبولیت در اسلام جزو شروط اصلی در فقه ماست و مردم سالاری دینی نیز بر اساس همین مقبولیت است. یعنی اگر امام، معصوم  باشد ولی مقبولیت اجتماعی نداشته باشد نمیتواند حاکم باشد ، همانطور که این اتفاق در دوران زندگانی ائمه معصوم (علیهم السلام) بوقوع پیوست.

وی در پایان خطاب به دبیران گفت: در راستای اجرای وظایف محوله خود می بایست آرمانگرا باشید. آرمانگرایی سبب تحقق برنامه ریزی منسجم و یکپارچه در زمینه اجرای وظایف در شورای امر به معروف و نهی از منکر میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.