خانه / استان / افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در بالاده کازرون
افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بالاده کازرون
افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بالاده کازرون

افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در بالاده کازرون

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش جره و بالاده کازرون؛ افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اداره آموزش وپرورش منطقه جره و بالاده با حضور مهندس قهرمانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، دکتر آیت دهقان رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل، سرکار خانم دهقانیان کارشناس مسئول تربیت بدنی دختران اداره کل، رحمان نیا ریاست آموزش وپرورش منطقه جره و بالاده، بهرامی امام جمعه، عربلو بخشدار، معاون آموزشی و پرورشی و جمعی از کارکنان اداری و فرهنگیان برگزار شد.

روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه مراسم افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در آموزشگاه شبانه‌روزی حضرت زینب (س)برگزار گردید.

ابتدا رحمان نیا در سخنانی ضمن خیرمقدم به مدعوین، هدف از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی دانش آموزان، مشارکت در کار گروهی، تقویت هویت ملی و اسلامی دانش آموزان، ایجاد شادابی و نشاط در مدارس، توسعه و ترویج فرهنگ ورزشی در مدارس، ایجاد انگیزه و تقویت حس مسئولیت پذیری و تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان عنوان کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش را سه مولفه مهم و با اهمیت برای دانش آموزان دانست و خواستار توجه جدی دانش آموزان به کسب علم و دانش، تهذیب نفس وآراسته نمودن خود به فضایل اخلاقی در کنار ورزش شد.

در ادامه قهرمانی وضعیت زندگی شهرنشینی و عادت بد غذایی و عدم توجه به ورزش را باعث مشکلاتی در جامعه شهرنشینی دانست و بیان کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دارای سه مرحله است، افتتاحیه، اجرا و اختتامیه، افتتاحیه که الان در حال انجام است، اجرا هم که تیمهای مدرسه به رقابت سالم می پردازند و در مسابقات ناحیه و شهرستان شرکت می‌کنند و در صورت انتخاب به مراحل استانی و کشوری صعود می کنند که همین رقابت‌ها منجر به کسب مقام سوم کشوری گردید.

گفتنی است در این مراسم که گرامیداشت روز معلولین نامگذاری شده بود د مشعل المپیاد توسط دانش آموز معلول حمل گردید و در ادامه دانش آموزان با رژه در میدان و انتقال مشعل المپیاد و همچنین حرکات نمایشی جذاب رسماً برنامه های المپیادرا  آغاز کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.