خانه / اجتماعی / یادواره ۱۵ شهید روستای مشتان برگزار شد
یادواره 15 شهید روستای مشتان برگزار شد

یادواره ۱۵ شهید روستای مشتان برگزار شد

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون: روز پنجشنبه ۲/۱۱/۹۷ با حضور خانواده های معظم شهدا، مردم شهید پرور، امام جمعه و جمعی از مسئولین کازرون یادواره ۱۵ شهید روستای مشتان از توابع بخش مرکزی کازرون در مسجد ابوالفضل (ع) این روستا برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از جانفشانی های این عزیزان گفت: ” بهترین گردهم آیی ها و بهترین محفل ها یادواره شهداست زیرا در این مجالس میزبان خود شهدا هستند. ایشان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدا اضافه کرد: در چنین مجالسی است که جوانان با سیره و راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس آشنا می شوند و فرهنگ ایثار و شهادت تبیین، تبلیغ و ترویج می شود. امروز انقلاب ۴۰ ساله شده است و جریان مقاومت در برابر استکبار قوی تر از همیشه است. قطعا در میان عوامل ماندگاری انقلاب شهدا نقش مهم، موثر و بی بدیلی دارند. اگر می خواهیم مقام و منزلت شهدا را در این دنیا دریابیم باید به همین یادواره ها نگاه کنیم که چگونه مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان پس از سی سال که از شهادت عزیزانشان می گذرد در مجالس حضور پیدا می کنند و یاد و خاطره شهدا را گرامی می دارند. اگر توطئه های گوناگون دشمنان و به ویژه تحمیل جنگ ۸ ساله نقش بر آب شد دلیلش این بود که جوانان ونوجوانان از اقصی نقاط کشور به جبهه رفتند و در مقابل شرارت دشمن ایستاند و بسیاری نیز به مقام رفیع شهات رسیدند. امروز در چهل سالگی انقلاب و به برکت خون شهدا، ایران اسلامی در یک موقعیت برتر قرار دارد و اگر سال ۵۹ این اقتدار را می داشت هیچ قدرتی جرات حمله به کشور را نداشت. امروز مردم خوب و مسلمان ما و مذهب شیعه در عصر ما دارای موقعیتی است که در تاریخ اسلام هرگز چنین موقعیتی نداشته اند چرا که جمهوری اسلامی قدرتمند است و توان بازدارندگی و پاسخگویی دارد و دشمن توان مقابله نظامی با مردم ما را ندارد و البته به همین دلیل به شیوه های دیگری برای ضربه زدن به نظام و مردم ما روی آورده است که مقابله با ترفندهای جدید دشمن، هوشمندی و بصیرت بیشتری طلب می کند. امروز دشمن به جنگ اقتصادی و جنگ نرم رو آورده است. تلاش می کند در کشور ما اخلال امنیتی و تفرقه ایجاد کند و با ایجاد مشکلات گوناگون نسل جوان را نسبت به اساس انقلاب بدبین کند. امروز دشمن به دنبال اشغال مجازی ایران و تصرف اذهان و افکار است و مبارزه با چنین دشمنی هر روز سخت تر می شود اما نتیجه ایستادگی و مقاومت ما فرو ریختن آمریکا و از بین رفتن اسرائیل و تمامی قدرت های زورگو و مستکبر است.

ایشان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: اگر کسی سوال کند چگونه می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم من یک پاسخ کوتاه برای این سوال دارم و آن این که این بیانیه را به دقت مطالعه و به آن عمل کنید. رشادت های شهدا ما را امروز در موقعیتی قرار داده است که ملت ایران با نظام ولایی اش امید مستضعفان جهان شده است. اگر مشکلاتی در اقتصاد و برخی زمینه ها وجود دارد دلیلش این است که در آن حوزه انقلابی عمل نشده است. ما باید بدانیم که این انقلاب به اسلام و ایران عزت داد و محور مقاومت را در برابر استکبار به وجود آورد پس نباید اسیر سیاه نمایی های دشمن شویم. تمرکز دشمن بر اقتصاد است و دشمن قصد دارد با تحریم های اقتصادی ملت ما را از پا درآورد اما اگر بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب هوشیار باشیم و راه اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیریم این آخرین حربه دشمن نیز شکسته خواهد شد. مشکل آمریکا با ما اسلام ناب است. اسلام نابی که امام (ره) پرچمش را برافراشت و شهدای ما برای در اهتزاز بودن این پرچم شهید شدند و امروز دشمن با حیله های مختلف می خوادهد این پرچم را به زیر بکشد اما مردم ما در ۲۲ بهمن امسال نشان دادند که همچنان پشت انقلاب و آرمان های انقلاب هستند تا این پرچم را برافراشته نگاه دارند و امید داریم که روزی فرا برسد که این جمله امام تحقق پیدا کند که فرمود ان شاء اله این پرچم را به دست صاحب اصلی اش آقا امام زمان(عج) بسپاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.