خانه / استان / گشایش «نمایشگاه خوشنویسی دستخط٣»
گشایش نمایشگاه خوشنویسی دستخط ۳/ غلامحسین امیرخانی/عکس: محمدمهدی اسدزاده
گشایش نمایشگاه خوشنویسی دستخط ۳/ غلامحسین امیرخانی/عکس: محمدمهدی اسدزاده

گشایش «نمایشگاه خوشنویسی دستخط٣»

به گزارش محمدمهدی اسدزاده/ خبرنگار شهرسبز؛ نمایشگاه «خوشنویسی دستخط٣» با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، عباس ملک زاده، شهردار صدرا، استاد غلامحسین امیرخانی، استاد علی شیرازی، استاد مجتبی ملک زاده و جمعی از مسئولین، هنرمندان، فرهنگ وران و دوستدارن هنر و فرهنگ گشایش یافت.
این آیین که عصر شنبه در مجموعه سرزمین سبز شهر جدید صدرا، با سخنان حاجی پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا، استاد چیزفهم، رئیس انجمن خوشنویسان شیراز، انصاری لاری و استاد غلامحسین امیرخانی آغاز شد.
در این آیین حسن صفری و سید وصال علوی نیز به اجرای موسیقی و شعر سنتی پرداختند. استاد علی شیرازی نیز در این آیین از پدر و مادر خود تقدیر و تجلیل کرد که مورد استقبال حاضرین نیز واقع شد.
لازم به ذکر است که کارگاه های توانمندسازی هنر خوشنویسی در حاشیه نمایشگاه، روزهای یکشنبه و دوشنبه هشتم و نهم اردیبهشت ماه در مجموعه سرزمین سبز برگزار خواهد شد.
در این نمایشگاه ۶٠ اثر از استاد غلامحسین امیرخانی، استاد علی شیرازی و استاد مجتبی ملک زاده به مدت یک هفته نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی دستخط ٣، برگزاری چنین رویداد هنری را برای شهر جدید صدرا افتخار بزرگی خواند و افزود: عمر این شهر جدید به کمتر از ٢۵سال می‌رسد و چالش هویت و عدم تعلق شهروندان به محیط شان به دلیل نداشتن گذشته و تاریخ از معضلات آن است.
خلیل حاجی زاده تأکید کرد: در این زمینه وظیفه ما کمک به ایجاد تعلق خاطر و ارتقای هویت بخشی است.
وی اظهار داشت: پارسال هفته فرهنگی شهر صدرا با آثار نقاشی ٨٠ هنرمند معاصر برگزار شد؛ همچنین طبق مصوبه شورای شهر صدرا، هفته نخست خرداد ماه، همزمان با روز بزرگداشت ملاصدرای شیرازی، که این شهر منتسب به اوست، با عنوان هفته فرهنگی صدرا نامگذاری شود.

** شیراز به تالارهای درخور هنرمندان نیاز دارد
در ادامه این آیین، مجید چیزفهم دانشمندیان، رئیس انجمن خوشنویسان فارس ابراز داشت: امروز شیراز باید به خود ببالد و افتخار کند که پاداش نیکی ها و خوبی هایش را در سیل اخیر به شکل های مختلف دریافت می‌کند.
مجید چیزفهم دانشمندیان با بیان این که حضور جمعیت مشتاق در این نمایشگاه نشان دهنده نیاز شیراز به تالارهای ویژه و درخور اهالی هنر و فرهنگ است، گفت: مشکل اصلی ما در جامعه امروز فرهنگ است و تا فرهنگ درست نشود، اخلاق و رفتار جامعه هم اصلاح نخواهد شد.
وی تأکید کرد: رشد فرهنگی باعث تغییر الگوهای رفتاری می‌شود. بنده به عنوان خدمتگزاری در رشته‌های مختلف هنری خواستار سرمایه‌گذاری به منظور ارتقای امور فرهنگی هستم.
این هنرمند با بیان اینکه سرمایه‌گذاری هنری در درازمدت ثمر می‌دهد، گفت: گرچه سود این نوع سرمایه‌گذاری مانند ساخت و ساز نیست، پایه گذاری آن بسیار ضروری است.

** هنر خوشنویسی به دانشگاه راه می‌یابد
همچنین غلامحسین امیرخانی، رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و از چهره های ماندگار کشور درخصوص آکادمیک شدن هنر خوشنویسی بیان داشت: فرهنگستان هنر این موضوع را در دستور کار قرار داده است و در حال تلاش هستیم با تعریف آیین نامه مناسب در چند ماه آینده بتوانیم مقدمات آن را فراهم کنیم.
غلامحسین امیرخانی افزود: بزرگترین حُسن خوشنویسی ایران فعالیت در قالب انجمن و نهادی مدنی با ٧٠ سال قدمت است و درخشان‌ترین و بزرگترین حسن این تشکیلات عظیم در غیر دولتی بودن آن است.
وی همچنین وجود استادان در حوزه خوشنویسی را حمایت ها و بستر سازی و مدیریت سالم در این مجموعه عنوان کرد.

** افتخار بزرگی برای فارس
محمدابراهیم انصاری لاری، استاندار اسبق فارس نیز در این آیین عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه افتخار بزرگی برای فارس و شیراز است.
وی با اشاره به تاریخچه هنر خطاطی در قرون هفتم و هشتم هجری، حضور سه تن از استادان این هنر را در شیراز غنیمت دانست.
انصاری لاری اظهارداشت: این استادان هریک نه تنها در عرصه هنر که در عرصه معرفت و اخلاق نیز نمونه هستند و استقامت و پافشاری آن‌ها برای به اوج رساندن سبک قدما و نیز ساختارشکنی در این حوزه‌ها ستودنی است.
این نمایشگاه تا ١۴ اردیبهشت‌ماه در مجموعه سرزمین سبز شهر جدید صدرا از ساعت ١١ تا ٢٠ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.