خانه / اجتماعی / رونق تولید در عرصه دیجیتال، حوزه فعالیت جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است
اولین نشست کارگروه شبکه ملی فرهنگ و فضای مجازی فارس، احمدرضا نداف، صابر سهرابی، مهدی زارعی، معصومه بذرافکن/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
اولین نشست کارگروه شبکه ملی فرهنگ و فضای مجازی فارس، احمدرضا نداف، صابر سهرابی، مهدی زارعی، معصومه بذرافکن/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

رونق تولید در عرصه دیجیتال، حوزه فعالیت جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است

به گزارش محمدمهدی اسدزاده/ خبرنگار شهرسبز؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در اولین نشست کارگروه شبکه ملی فرهنگ و فضای مجازی که با موضوع چگونگی بررسی و ساماندهی فضای مجازی و رسانه ای با توجه به شعار سال با عنوان «رونق تولید» با فعالی کردن فضای مجازی و گروه های استارتاپی و استفاده از پتانسیل خانه های دیجیتال و مجتمع رسانه دیجیتال برگزار شده بود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به شعار «رونق تولید» در سال ٩٨ گفت: حوزه دیجیتال و به طور ویژه فضای مجازی یکی از حوزه هایی است که می تواند با رونق دادن به تولیدات خود، باعث ایجاد فضای کسب و کار، درآمدزایی و ورود ارز به کشور را میسر کند و از این رو بر ماست تا از آن حمایت جدی داشته باشیم.

سهرابی ادامه داد: دیجیتال و فضای مجازی مجازی امروزه گستردگی خود را به تمام اقشار و افراد جامعه رسانده است و همه جامعه با تمام رده های سنی و اجتماعی با آن درگیری ملموسی دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: یکی از سرفصل های شورای فرهنگ عمومی، فعالیت های حوزه دیجیتال و فضای مجازی است و بایستی برنامه ریزی های این حوزه در راستای رسیدن به چشم اندازها و برنامه های شورای فرهنگ عمومی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: حوزه دیجیتال از جمله حوزه های فعالیتی فرهنگ و ارشاد است که تلاش داریم با مدیریت جدید آن، پویاتر گردد. همچنین لازم است تا از این فضا در جهت ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز استفاده کرد.

وی خاطرنشان ساخت: معرفی رسانه های دیجیتال، شناسایی ظرفیت ها و جایگاه فارس در این زمینه، حرکت در مسیر سیاست های وزارت و ارائه برنامه های پیش رو از جمله مسایلی است که مجتمع فرهنگی دیجیتال فاطمه زهرا(س) به عنوان مجموعه بالادستی حوزه دیجیتال و فضای مجازی استان فارس باید مدنظر قرار دهد.

احمدرضا نداف، مسئول دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: در پی آن هستیم تا با ایجاد کارگاه های دیجیتال و فضای مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، به توانمندسازی قشر نوجوان و جوان برای استفاده درست و حتی درآمدزایی از آن اقدام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.