خانه / فرهنگی / آموزش / معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون خبر داد: طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون خبر داد: طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه

طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در کازرون از اول تیرماه آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، دکتر محمود بتوان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون، گفت: یکی از مهمترین اهداف سنجش سلامت دانش‌آموزان پیشگیری از بروز و تشخیص بیماری‌هاست.

بتوان افزود: عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی می تواند سلامت کلی کودکان را به مخاطره انداخته و انواع مشکلات تحصیلی و رفتاری را برای آنها به همراه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در دو مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می شود.

وی افزود: در مرحله نخست، کودکان در زمینه شنوایی، بینایی، دید رنگ، گفتاری، آمادگی تحصیلی، وزن و قد، اختلالات رفتاری، بهداشت دهان و دندان و سلامت جسمانی ارزیابی و معاینه می شوند.

بتوان گفت: در صورت نیاز نوآموز به مراکز تخصصی ارجاع داده می شود و در آنجا پزشکان متخصص نوآموز را معاینه می کنند.

معاون آموزش و پرورش کازرون همچنین گفت: برای طرح سنجش، شناسنامه کودک و والدین، برگ نوبت دهی اخذ شده از نزدیک ترین مدرسه ابتدایی به منزل، یک قطعه عکس، کارت واکسیناسیون و پرداخت سی هزارتومان ضروری است.

شایان ذکر است برنامه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه به مدت یک ماه، در دو مرکز، دبستان حاج حسین قدسی و دبستان حاج رفان واقع در خیابان بسیج، از ۷ تا ۱۱ صبح انجام خواهد شد و همراه داشتن کارت بانک جهت پرداخت هزینه سنجش توسط والدین الزامی است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.