خانه / فرهنگی / آموزش / غنی سازی اوقات فراغت جوانان، بستر شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند
۱فرماندار شیراز

غنی سازی اوقات فراغت جوانان، بستر شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند

محمدرضا امیرى در جلسه ستاد ساماندهى امور جوانان شهرستان شیراز، با بیان اهمیت این ستاد در اهداف دیده شده در غنی سازی اوقات فراغت جوانان اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد تعامل بین همه دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو این ستاد در مسائل مربوط به امور جوانان است.
وی ایام تابستان و کلاس‌های طرح غنی سازی اوقات فراغت را بهترین فرصت برای آموزش جوانان در حوزه‌های مهارتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت بستر شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند و از اهمیت خاصی برخوردار است.
رییس ستاد ساماندهى امور جوانان شهرستان شیراز با بیان اینکه در بحث امور جوانان نیاز به طرح و برنامه هاى قابل اجرا از سوى دستگاه هاى متولى داریم و فرصتى براى نظریه پردازى در سطح کلان یا آزمون و خطا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: حل مسایل و مشکلات جوانان دغدغه اصلی دولت است و اعتقاد داریم شکوفایی استعداد‌ها و استفاده بهینه از توانایی‌های جوانان باید در اهم امورات قرارگیرد.
امیرى در ادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی افراد دارای معلولیت، خصوصا جوانان معلول در حوزه هاى مختلف و کسب موفقیت هاى متعدد، تصریح کرد: انتظار داریم امکانات ویژه ای از سوی بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان در جهت ارتقاى وضع موجود این عزیزان محیا شود.
وى ضمن انتقاد از عدم حضور برخى اعضای ستاد در جلسات، اذعان داشت: در امور جوانان برنامه هاى بسیارى درنظر گرفته شده که به هیچ عنوان زمان فرصت سوزى در انجام آن ها وجود ندارد. از جمله این موارد، برنامه ریزى در راستاى ارزان سازى اوقات فراغت جوانان در چارچوب قانون است که می بایست در این خصوص مدیران دستگاه ها، خصوصا دستگاه متولی، با تمام توان وارد صحنه شوند.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز ضمن اشاره به اینکه فعالیت سیاسی در مراکز فرهنگی آفت بزرگی است، بیان داشت: رویکرد هر برنامه اى بایستی با هدف ارائه خدمت باشد و در هیچ شرایطى نباید جوانان را در برنامه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی وارد جریانات سیاسی کنیم. طبیعی است که در غیر اینصورت جوان از آن مراکز فاصله می گیرد.
فرماندار شیراز ضمن تقدیر از اجراى مناسبتى برخى دستگاه ها ویژه جوانان، خواستار استمرار چنین برنامه هایى شد و افزود: از ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده، بخشی از آن در اختیار ورزش و آموزش و پرورش و مابقی مربوط به ورزش و جوانان است؛ انتظار می رود سهم بیشتری، با توجه به اختیارات خود، برای اوقات فراغت جوانان تخصیص داده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.