خانه / استان / فارس / آباده / معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی: نباید تنها به توصیف ظرفیت‌های فارس بسنده کرد، باید ظرفیت‌‌ها را به معیشت گره بزنیم و زنجیره اقتصادی را بهبود ببخشیم
بازدید از تیمچه صرافیان شهرستان آباده ۱۷

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی: نباید تنها به توصیف ظرفیت‌های فارس بسنده کرد، باید ظرفیت‌‌ها را به معیشت گره بزنیم و زنجیره اقتصادی را بهبود ببخشیم

خبرنگار و عکاس خبری: محمدکاظم تابنده

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی به جایگاه فارس در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این استان دارای دو شهر جهانی صنایع دستی و چند شهر و روستای ملی است، اما نباید تنها به توصیف ظرفیت‌های فارس بسنده کرد، باید ظرفیت‌‌ها را به معیشت گره بزنیم و زنجیره اقتصادی را بهبود ببخشیم.
به گزارش محمدکاظم تابنده، مریم جلالی امروز ۲۱ خرداد ماه در حاشیه بازدید از تیمچه صرافیان شهرستان آباده با تاکید بر اینکه صنایع دستی خانواده محور است و جنسیت پذیر نیست، گفت: مثلا همواره تصور می شد قلم‌زنی هنری مردانه باشد اما امروز مشاهده می‌کنیم بسیاری از ظرافت‌های این حوزه مربوط به زنان است و منبت نیز همینگونه است.
او که معتقد است جوشش و علاقه‌ای که برای خلق یک محصول در خانواده وجود دارد، زن و مرد نمی‌شناسد، افزود: با بررسی تاریخ، مشاهده می‌شود که پیشکسوتان عرصه صنایع دستی ما بیشتر مردان هستند اما امید است نسل جدید با شعار پیوند بین نسلی از بین زنان ‌هم این هنر کار را ادامه دهند، چون دنیای امروز، دنیای تلفیق است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه امروز محصولات جدیدی با منبت ساخته شده همچون دسته عینک که با منبت می‌سازند، عنوان کرد: خلاقیت هم در عرصه محصول، هم در عرصه نیاز مشتری، هم نوع ارائه و هم عرضه سازماندهی است.
او تاکید کرد: باید اقتصاد هویت بنیان صنایع دستی به مدد دانشگاهها و حوزه‌های مختلف ترکیب شود تا در هم حوزه دانش و توانش هنری شاهد نقش آفرینی باشیم.
بنابر این گزارش معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه امروز در سفر به شهرستان آباده از تیمچه تاریخی صرافیان شهر آباده دیدن کرد. گفتنی است تیمچه صرافیان نمایشگاه و بازارچه ای از محصولات دست ساز هنرمندان صنایع دستی شهرستان آباده است.

عکاس خبری: محمدکاظم تابنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.