خانه / اجتماعی / برپایی همایش علامه خفری در سال ٩٨؛ پیشنهاد طرح “کاتبان وحی”
نشست علامه خفری/ صابر سهرابی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس)، حجت الاسلام محسن روحانی(امام جمعه خفر) و محمدرضا رضایی(نماینده جهرم)
نشست علامه خفری/ صابر سهرابی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس)، حجت الاسلام محسن روحانی(امام جمعه خفر) و محمدرضا رضایی(نماینده جهرم)

برپایی همایش علامه خفری در سال ٩٨؛ پیشنهاد طرح “کاتبان وحی”

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشستی که با حضور حجت الاسلام محسن روحانی امام جمعه خفرو رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی برپا شد با اعلام برپایی همایش علامه خفری و تاکید بر گشترش فعالیت های فرهنگی هنری در سطح استان گفت: برنامه های فاخر و بزرگ اگر در شهرستان و بخش های کوچک برگزار شود، باعث معرفی توانمندی های موجود به کشور خواهد شد و با دعوت از اساتید بزرگ نیز اینگونه رویکردها بیشتر معرفی می شود.

به گزارش محمدمهدی اسدزاده/ خبرنگار شهرسبز ، در نشستی با حضور حجت الاسلام محسن روحانی امام جمعه خفر، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، که در خفر برگزار شد، پیرامون همایش علامه خفری با موضوع نجوم و ریاضیات که از جمله علومی است که علامه خفری در آن ها صاحب نظر بوده است، بحث شد.

امام جمعه خفر در این نشست گفت: در بخش خفر علی رغم دارا بودن پتانسیل های فرهنگی و هنری، نیاز است تا اثری آفرینی بیشتری از فعالیت های فرهنگی هنری در این منطقه دیده شود. البته مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد جهرم هر وقت نیاز بوده، حاضر بودند و کمک کردند و آنچه بضاعتشان بود، دریغ نکرده اند.

حجت الاسلام محسن روحانی تأکید کرد: ما در حوزه های مختلف فرهگی، هنری و موسیقی هنرمندان موثری داریم که در سطح استان و کشور فعالیت دارند ولی چون در خفر بستری وجود ندارد در خود خفر حضوری ندارند و از اداره فرهنگ و ارشاد استان درخواست داریم تا انجمن ها و مؤسسات فرهنگی در بخش خفر راه اندازی شود.

امام جمعه خفر همچنین پیشنهاد طرح “کاتبان وحی” را بیان کرد و اظهار داشت: در این طرح نوجوان ها با بکار بردن خط تحریری کل قرآن کریم را مکتوب خواهند کرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری همایش علامه خفری در حوزه های مختلف علوم خاطر نشان کرد: در سال پیش در حوزه فلسفی به ایشان پرداخیتم و فیلسوفان مطرحی هم آمدند و ١۴ اثر فلسفه را منتشر کردیم و کار خوبی در آمد و بازتاب خیلی خوبی هم داشت و قصد داریم تا در سال ٩٨ این همایش را از منظر ریاضیات و نجوم برگزار کنیم.

محسن روحانی به شخصیت علامه خفری هم اشاره کرد و گفت: علامه خفری دارای ذو بعد بود یعنی منجم، ریاضی دان، فیلسوف و مفسر که افرادی هستند در اروپا و آمریکا و روی آثار علامه خفری به خصوص در زمینه نجوم و ریاضی کار کرده اند. ما با برخی از موسساتی که در قم و تهران هستند و با این افراد در ارتباط هستند، تماس گرفتیم که موفق شدند و پذیرفتد در دعوت گرفتن از این دانشمندان همکاری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: در مورد کاتابان وحی پروپزال و شیوه اجرایی آن تهیه گردد و مراحل و شیوه کار نیز مشخص شود تا در جلسه ای آن را جزو برنامه های آینده قرار دهیم.

صابر سهرابی با اشاره به همایش علامه خفری نیز گفت: این شخصیت جایگاه ویژه ای برای همه ما در کشور دارد و همایشی که سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، نشان از اهمیت آن دارد و به نظر می رسد می توان به عنوان یک شاخص ملی هر سال روی یک بعد آن کار کرد و از طرف دیگر نگاه فرهنگی هنری هم به آن داشت. این مسئله قابلیت آن را دارد تا بعنوان یک فعالیت مستمر در برنامه های سالانه قرار بگیرد و هم بودجه تعلق بگیرد .

این مقام فرهنگی استان در پایان اضافه کرد: جای خرسندی است که بتوانیم برنامه ها را در سطح استان گسترش داد. برنامه های فاخر و بزرگ اگر در شهرستان و بخش های کوچک برگزار شود، باعث معرفی توانمندی های موجود به کشور خواهد شد و با دعوت از اساتید بزرگ نیز اینگونه رویکردها بیشتر معرفی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.