خانه / فرهنگی / آموزش / آزمون بین المللی تیمز (TIMSS) در کازرون برگزار شد

آزمون بین المللی تیمز (TIMSS) در کازرون برگزار شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کازرون گفت: آزمون بین المللی تیمز در درس های علوم تجربی و ریاضی بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم دوره اول متوسطه این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، رضا جاویدی با بیان این خبر اظهار داشت: در راستای ارزیابی و سنجش آموخته های دانش آموزان و بررسی و مقایسه آن در سطح بین المللی، آزمون و مطالعه تیمز (TIMSS) در مدارس منتخب آموزش و پرورش کازرون برگزار شد.

وی گفت: آزمون تیمز که هر چهار سال یک بار در دنیا برگزار می شود، میزان پیشرفت جوامع دانش آموزی را در دو درس علوم و ریاضی مورد ارزیابی قرار می دهد، تا روند تغییرات آموزشی و میزان کاهش و افزایش عملکرد دانش آموزان در این سال ها مشخص شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کازرون اظهار داشت: مدارس منتخب جهت برگزاری این آزمون، بر اساس رده سنی دانش آموزان در پایه های چهارم و هشتم، به صورت انتخاب تصادفی از مرکز تیمز در تهران انتخاب می شوند، که در پایه چهارم، دبستان پسرانه  شاهد رصاف و در پایه هشتم، دبیرستان پسرانه شهید بهبهانی نژاد جهت این آزمون انتخاب شدند.

جاویدی افزود: جهت نظارت بر برگزاری صحیح آزمون، مطابق با استاندارد جهانی تیمز، نمایندگان پژوهشکده ی معلم فارس شامل رئیس پژوهشکده ی معلم فارس و کارشناسان ارشد تحقیقات فارس حضور داشتند.

گفتنی است برگزاری این آزمون در جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است.

کانال اخبار آموزش و پرورش کازرون در سروش

http://sapp.ir/apkazeroon

******************

وب سایت رسمی آموزش و پرورش کازرون

http://kazeroon.fars.medu.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.